Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A hazai és nemzetközi szakérők közreműködésével készült tanulmány a 4-es metró beruházásának egyik legfontosabb dokumentuma. A nemzetközi elvárások alapján készült Megvalósíthatósági Tanulmány részletesen elemezte a dél-budai régió - és ezzel összefüggésben Budapest - közlekedési hálózatának állapotát, a helyzet rendezéséhez szükséges megoldási lehetőségeket. Megvizsgálták, hogy milyen tömegközlekedési és forgalomszervezési módozatok jöhetnek számításba, és azok milyen költséggel járnak. Tanulmányozták mind a felszíni, mind a felszín alatti megoldási lehetőségeket. A metró kapcsán közel egy tucat nyomvonalváltozatot elemeztek, ezekből választották ki, mint optimális megoldást a megtervezésre került Keleti és Kelenföldi pályaudvart összekötő 10 állomásos verziót. (Az eredeti tervekhez képest egy - a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján született - módosulás történt: a Kosztolányi Dezső térre tervezett állomás átkerült a Bocskai út - Fehérvári út találkozásához.)

A Tanulmány végső megállapítása az volt, hogy a 4-es metrónak nincsen alternatívája: mind közlekedési, mind várospolitikai, mind pénzügyi szempontból ez kínálja a legteljesebb megoldást a dél-budai régió és az egész főváros számára.

Készült: 1996. október