Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

M4 FŐBB ADATOK

Kivitelezés kezdete:
2006.01.23.

Záróesemény és átadás:
2014.03.28. (az utasforgalmi próbaüzem kezdete)

Vonalhossz:
7,34 km (Etele tér - Baross tér)

A vonalalagutak belső átmérője:
5,2 méter

Pajzsos alagútépítés ideje:
170 hét

Vasúti nyomtáv:
1,435 méter

Állomások száma:
10

Az állomások mélysége:
14,5-31 méter

Az állomásszerkezetek hossza:
69-257 méter

Az állomási peronok hossza:
80 m

Az állomások jellege:
középperonos

Az állomások nevei:
Kelenföld vasútállomás
Bikás park
Újbuda-központ
Móricz Zsigmond körtér
Szent Gellért tér
Fővám tér
Kálvin tér
Rákóczi tér
II. János Pál pápa tér
Keleti pályaudvar

Tervezett utasszám:
300-360 ezer utas/nap (a megépült I. szakaszon)

Szerelvények száma:
15 darab (egy légterű, 4 kocsiból álló)

Rendszer típusa:
automata vonatvezérlésű

FINANSZÍROZÁS

Összköltségvetés:
452,5 milliárd HUF

Kohéziós Alap:
180,8 milliárd HUF

Magyar Állam:
193,7 milliárd HUF

Budapest Főváros Önkormányzata:
78 milliárd HUF

Ebből EIB hitel:
15 milliárd HUF

Kedvezményezett:
Budapest Főváros Önkormányzata

Közreműködő szervezet:
KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.

Beruházó:
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság