Keresés    IN ENGLISH  MAGYARUL        Vakok, gyengénlátók számára
M4 main features

back

Share this:
Iwiw Facebook Delicious Digg Google Stumble upon Propeller

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Kiksz
1012 Budapest, Vérmező út 4.
ügyfélszolgálat: 06 /40/ 638-638
www.kiksz.eu

M4 MAIN INFORMATION

Construction commencement:
23 January 2006

End of the construction works:
28 March 2014

Line length:
7.34 km (between Etele tér and Baross tér)

Internal diameter of the running tunnels:
5.2 metres

Tunnelling period:
170 weeks

Track gauge:
1.435 metres

Number of stations:
10

Depth of stations:
14.5–31 metres

Length of station-box structures:
69-257 metres

Length of station platforms:
80 m

Type of station:
middle platform

The names of the stations:
Kelenföld vasútállomás
Bikás park
Újbuda-központ
Móricz Zsigmond körtér
Szent Gellért tér
Fővám tér
Kálvin tér
Rákóczi tér
II. János Pál pápa tér
Keleti pályaudvar

Planned number of passengers:
300–360 thousand passengers per day (on completed Stage 1)

Number of trains:
15 sets (4 open-gangway cars each)

Type of system:
automatic train control (driverless)

FINANCING

Total budget:
HUF 452.5 billion

Cohesion Fund:
HUF 180.8 billion

Hungarian state:
HUF 193.7 billion

Budapest Municipality:
HUF 78 billion

Of which EIB loan:
HUF 15 billion

Beneficiary:
Budapest Municipality

Intermediate Body:
Integrated Intermediate Body for Transport Development (KIKSZ)

Employer:
BKV Zrt. DBR Metro Project Directorate

Főoldal A 4-es metró nyomvonala Hírek Milyen lesz a 4-es metró? Hogyan épül? Hogyan működik? DBR Metró Projektigazgatóság Akadálymentes metró A budapesti metrók A világ metrói Home Route of Metro4 News What will Metro4 be like? How is it constructed? How does it work? DBR Metro Project Directorate Accessible metro Metros in Budapest Metros around the world