Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

MEGKEZDŐDÖTT AZ UTASOK NÉLKÜLI TESZTIDŐSZAK AZ M4-ES METRÓ VONALÁN


2013. október 11.

Utolsó fázisához érkezett az M4-es metró építése: megkezdődött a teljes vonalon a sötétüzemi próba, azaz az utasok nélküli tesztidőszak. November végéig a biztosítóberendezést gyártó Siemens, majd decembertől a majdani üzemeltető, a BKV végez folyamatos, úgynevezett sötétüzemi teszteket, végül januártól a hatóság előtt is be kell bizonyítania Budapest új metróvonalának azt, hogy a szerelvények és a teljes rendszer minden eleme kifogástalanul működik, a vonal biztonságos és megnyitható az utazóközönség előtt.

Megkezdődtek az M4-es metró állomásainak átadás-átvételi eljárásai. A Bikás park megálló sikeres átadását követően az elkövetkezendő hónapokban a belső beépítési és rendszerépítési munkák befejezésével párhuzamosan valamennyi állomást átadja a DBR Metró Projekt Igazgatóság a majdani üzemeltető, a BKV Zrt. részére. Ezzel egy időben zajlanak a használatbavétel engedélyezési eljárások is.

A Siemens által most elkezdett, utasok nélküli, sötétüzemi tesztidőszak a projekt egyik legfontosabb eleme, hiszen ennek során dől el az, hogy az elmúlt évek számtalan munkafázisának eredményeként a vonal különböző gyártóktól származó elemei képesek lesznek-e összehangoltan és teljes biztonság mellett együttműködni. A tesztek sikere is előfeltétele annak, hogy az utasforgalmi próbaüzem elkezdődhessen a vállalt, 2014. március végi időpontban. Bár az első egy-másfél évben – azaz az utasforgalmi próbaüzem idején – még lesz járműkísérő a szerelvényeken, de az M4-es metró szerelvényei automata üzemmódban közlekednek, és a most megkezdett tesztek jelentős része is már automata üzemmódban történik.

Budapest, 2013. október 11.

Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság

Fotó: Nyitrai Dávid (BKK)