Keresés    Magyar  Magyar

A Bartók Béla út rekonstrukciójának befejezése után, 2003 tavaszán folytatódtak a felújítási munkálatok a budai oldalon: megújul a Fehárvári út belső szakasza és a Bocskai úti csomópont.

Átépítették az úttestet, a járdát és a közműveket.

Ez az utca is faltól falig megújult. Az úttestre új, tartós aszfaltburkolat kerül. Felújították a jelzőlámpákat. Megújultak a felszín alatt a közművek: átépültek a csatorna-, víz-, gáz- és távhővezetékek, az elektromos- és telefonkábelek. Korszerűbbé vált a közvilágítás. Új járdát építettek, új utcabútorokat helyeztek ki. A Móricz Zsigmond körtéren közel négyszeresére nőtt a zöldfelület nagysága.

A Móricz Zsigmond körtér régen és most

A Móricz Zsigmond körtér régen és most
A Móricz Zsigmond körtér régen és most

Villamospálya

Felújították a villamosvágányt. Csakúgy, mint az elmúlt évek nagykörúti villamospálya-felújításainál, az új síneket gumiágyba fektették. Így ma már itt is csendesebben járnak, és nem zötyögnek a villamosok. A Bocskai úti kereszteződésben mindkét villamosmegálló a megújult vásárcsarnok mellé került. Az utasok többségének a csarnok az úti célja, így nekik ezentúl kevesebbet kell gyalogolniuk. Átépült a 4-es villamos végállomása is.

A 4-es villamos végállomása
A 4-es villamos végállomása

Aluljáró

Aluljáró épült a Bocskai úti csomópontban, így már a metró átadása előtt biztonságosabbá válhat a gyalogos közlekedés: nem kell a síkos járdákat használni esőben, hóban, vagy hosszan várakozni a lámpáknál. A gyalogosok természetesen az aluljáró átadása után is használhatják a felszíni gyalogátkelőket. A Móricz Zsigmond körtéri aluljáróhoz hasonlóan a Bocskai úti aluljárót is elsősorban a metró utasai számára építettük.

A Bocskai úti aluljáró
A Bocskai úti aluljáró