
A tervek szerint a tér jellege alapvetően nem változik. A 4-es metró állomása a Thököly út alá kerül és közvetlen kapcsolata lesz a jelenlegi aluljáró rendszerrel. Az állomást úgy alakítják ki, hogy a vonal a későbbiekben meghosszabbítható legyen Rákospalota felé. Módosul a buszmegállók helye is. A javaslat szerint növekedhet a tér zöldfelületének nagysága. 
 A Baross tér már ma is igen fontos közlekedési csomópont. Ezt a helyzetet az új metró tovább erősíti. Az állomás megépültével már két metróvonalat, jelentős belföldi és nemzetközi járatokat fogadó vasútállomást és több fontos felszíni tömegközlekedési eszközt találhatunk itt. A 4-es metró megjelenése újabb lendületet adhat a térség gazdasági fejlődésének is.
Az állomás adatai
Állomás hossza: 83 m
 Peron hossza: 80 m
 Hasznos peronfelület: 1100 m2
 Felszín alatti mélység: -14 m
 Mozgólépcsők száma: 6+6 
 Liftek száma: 2
 Kijáratok száma: 2
 Építési rendszer: vegyes
 Állomás típus: középperonos, kéreg alatti
                                                





