|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Budapesti 4.
Tervezet,
készült
|
Beruházási költségbecslés |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A költségbecslést forintban végezték el (HUF), melyet ECU-re számítottak át, 185,3 HUF/ECU árfolyamon, mely 1996. első felére jellemző. ÁLTALÁNOS FELTÉTELEZÉSEKA mélyépítési munkák költségei tartalmazzák a vonalszakaszok és állomások minden építési költségét, a kijárati műtárgyak, az átszállókapcsolatok és gyalogos aluljárók költségét, valamint a járulékos munkák, építészeti és belső befejező munkálatok, a szolgálati épületek és a metróvonal üzemeltetéséhez szükséges létesítmények költségeit. A járműtelep költségei a járműtároló és szín befedésére is tartalmaznak előirányzatot. A költségben itt szerepel az összes épület és műszaki berendezés, valamint a diszpécserközpont beruházási költsége is. A rendszerek költsége az áramellátás, jelző és biztosítóberendezések, távközlési berendezések, klímaberendezések és a diszpécserközpontban telepítendő vasútbiztosító berendezések költségeit foglalják magukban. A beruházási költségbecslést többféle ütemezési változatban dolgoztuk ki, az alábbiak szerint:
Első ütem a Kelenföld - Kálvin tér szakasz A járművek beszerzési költsége a megnyitás évére (2005) és a 2020. évre vonatkozó adatokat egyaránt tartalmazza. Az 5 kocsis szerelvény becsült költsége adó, vám és szállítási költség nélkül 1.019 MHUF (5.5 M ECU), a kb. 100 darabos megrendelés esetén, vagyis 203,830 M HUF vagy 1,09 M ECU, kocsinként. A KELENFÖLD ÁLLOMÁS - KELETI ÁLLOMÁS SZAKASZ EGY ÜTEMBEN TÖRTÉNŐ MEGVALÓSÍTÁSAA 12. táblázat tartalmazza a Kelenföld - Keleti állomás közötti szakasz költségeit. A becslés az optimálisabb változat alapján készült, vagyis az olcsóbb állomásépítési technológiák feltételezésével. 12. táblázat: A Kelenföld-Keleti pu. vonal beruházási költségei
* A járművek méretezése 4 kocsis szerelvényre, 5 fő/m2 fajlagos terheléssel történt. A 4 kocsis egységeknél 4 fő/m2-rel az ár 109 M ECU, a 4 kocsis, 4 fő/m2 terhelésnél 87 M ECU, az 5 kocsis. 5 fő/m2 terhelésű változatnál pedig 104 M ECU. ** A járművek méretezése 5 kocsis szerelvények alapul vételével történt, 5 fő/m2 feltételezésével. Az 5 kocsis szerelvényeknél 4 fő/m2-rel 126 M ECU adódik. A fenti táblázatból látható, hogy a járművek beszerzése a beruházási költség mintegy 20%-át teszi ki, a többi magára a létesítményre fordítódik. Az építési költségek megoszlása a következő:
A KELENFÖLD ÁLLOMÁS - KELETI ÁLLOMÁS KÉT ÜTEMBEN TÖRTÉNŐ ÉPÍTÉSEKelenföld - Kálvin tér első szakaszA 13. táblázatban található az első, Kelenföld - Kálvin tér közötti szakasz beruházási költségbecslése, beszámítva a Kálvin téri ideiglenes végállomás többletköltségét. 13. táblázat: Kelenföld-Kálvin tér szakasz beruházási költségei
* A járművek méretezése 4 kocsis szerelvényre, 5 fő/m2 fajlagos terheléssel történt. A 4 kocsis egységeknél 4 fő/m2-rel az ár 52 M ECU, a 4 kocsis, 4 fő/m2 terhelésnél 44 M ECU, az 5 kocsis. 5 fő/m2 terhelésű változatnál pedig 55 M ECU. Kálvin tér - Keleti pu., második szakaszA 14. táblázatban a Kálvin tér és Keleti pu. közötti második szakasz költsége szerepel, azzal a többletköltséggel, mely a munkaerő ismételt felvonulásával és az ehhez szükséges berendezésekkel, új munkahelyek kialakításával függ össze. 14. táblázat: Kálvin tér - Keleti pu. szakasz beruházási költségei
* A járművek méretezése 5 kocsis szerelvényekre, 5 fő/m2 terheléssel történt. A becsült költség 66 M ECU, 5 kocsis egységeknél és 4 fő/m2 utasterhelésnél. A BUDAÖRSI ÚT-KELENFÖLD VONALHOSSZABBÍTÁSA Kelenföld és Budaörsi út állomás közötti továbbépítés költségei a 15.táblázatban szerepelnek. 15. táblázat: Budaörsi út-Kelenföld továbbépítés beruházási költségei
* A járművek méretezése 5 kocsis szerelvényekre, 5 fo/m2 terheléssel történt. |