![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Budapesti 4.
Tervezet,
készült |
![]() |
![]() |
B. rész - Városrendezési kérdésekA választott nyomvonal általános jellemzői |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A TÉTÉNYI ÚTI NYOMVONAL JELLEMZŐI
A kiválasztott Tétényi úti metró
fő nyomvonala a budai oldalon lévő Kelenföldi
MÁV pályaudvart köti össze a pesti oldalon
lévő Keleti pályaudvarral. Az Etele
tértől a nyomvonal a Tétényi és
Bartók Béla utat követi, keresztezi a Dunát,
majd eléri a Kálvin teret, utána a
Rákóczi teret és a Baross téren ér
véget. A 7,3 km hosszú vonal 10
állomásból áll (a
végállomásokkal együtt) és teljes
egészében földalatti vezetésű. A tervben szerepel a Kelenföld utáni 2,0 km-es hosszabbítás, Budaörsi út felé, nyugati irányban, részben magas-vezetéssel, részben föld alatt. ÜTEMEZÉSI LEHETŐSÉGEK
A 2. ütemben alakították ki a nyomvonal
ütemezett megvalósításának
alternatíváit, melyek az 1. táblázatban
szerepelnek. 1. táblázat
- Ütemezési alternatívák
* fordítóvágányokkal együtt kb. 0,6 km A Kelenföld-Keleti pu. közötti vonal építését egy vagy két ütemben tervezik. Két ütem esetén az első jelentős szakasz a Kelenföldi pályaudvar - Kálvin tér közötti. A Kálvin tér valóban az első jelentős átszállóhely, mely ideiglenes végállomásként is kialakítható. A Budaörsi út-Kelenföld szakasz lehet a további meghosszabbítás. Az ütemezési alternatívákat a tanulmány készítésének második ütemében az utasforgalmi előrejelzések, a műszaki-mérnöki pontosítások és a gazdasági és pénzügyi értékelés folyamán egyaránt figyelembe vették. Ezen túlmenően, a pénzügyi értékelés céljaira egy korlátozottabb, a Kelenföldi pályaudvar és Kálvin tér közötti szakasz is vizsgálata is megtörtént. Megjegyzendő, hogy az ütemezésről hozott döntés a választott építési módszert is befolyásolja. Az alagútépítési módszert ugyanis közvetlenül befolyásolja (egy vagy két fúrópajzs, egy vagy kétalagutas rendszer, stb.) az építendő szakasz hossza. |