|
|||||||||
![]() |
|||||||||
A Budapesti 4.
Tervezet,
készült
|
Pálya |
||||||||
E fejezetben a 4. metróvonal pályájának kialakítására vonatkozó főbb elveket ismertetjük. A vonalvezetésre, a különböző pályatípusokra, váltókra és keresztezésekre, valamint vezetősínre vonatkozó konkrét kérdéseket a Zárójelentés-tervezet keretében vizsgálták. ÁRAMELLÁTÁSA Zárójelentés-tervezetben foglalkoztak az áramellátás kérdéseivel is. Meg kell jegyezni, hogy külön figyelmet fordítottak az áramellátás méretezésére, a szolgáltatás továbbfejlesztési lehetőségeire tekintettel (90 s-os követési időközzel való közlekedés lehetővé tétele), ami a növekvő igények esetére is elegendő tartalékot kell, hogy jelentsen. (a maximum 32.000 utas). Így a MARCADET szimulációs szoftver alkalmazásával és a rendelkezésre álló adatokkal, a járművek előzetes jellemzőit figyelembevéve, valamint a feltételezett forgalmi vágányok és az UIC 54 és STR 40 típusú sínek betervezésével, 90 s elméleti követési időközzel a távlati üzemeltetésre, a szerelvények teljesítményfelvétele mintegy 13 MW, amibol 4 MW rekuperálható. A szimuláció szerint a mai előzetes ismeretek alapján elegendő 8 alállomás, egyenként 2250 kW névleges teljesítménnyel (In / 1.5 In / 3 In - 1 Min jellemzőkkel), ami megfelel az "aktív tartalék" elvének, és alkalmas a teljes Budaörsi út - Keleti pu. vonal táplálására; valamint 6 alállomás szükséges a Kelenföld - Keleti szakaszhoz és 4 elegendő a Kelenföld - Kálvin tér szakaszhoz. RENDSZEREKA 4. metróvonal üzemeltetéséhez szükséges műszaki rendszereket szintén meghatározták. A legfontosabb kérdések itt a következők:
A 4. metróvonalhoz szükséges viteldíj beszedő rendszer kialakítása és bonyolultsági foka az alkalmazott viteldíj-politikától függ. A 4. metróvonal rendszere hasonló lesz a ma üzemelő vonalakéhoz. EGYÉB MŰSZAKI BERENDEZÉSEKA szükséges segédüzemei berendezések közé tartoznak az alábbiak:
|