Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

ÚJABB ÉPÍTÉSZETI ELISMERÉSEK BUDAPEST ÚJ METRÓVONALÁNAK


2014. december 1.

A nemzetközi – bosnyák, osztrák és román – előzsűri véleménye alapján a döntősök közé kerülve végül negyedik helyen végzett az M4-es metró „A Média Építészeti Díja” elevezésű megmérettetés idei rendezvényén. Ezzel párhuzamosan jelenleg a nyolcadik helyen áll a Szent Gellért tér állomás egy nemzetközi weboldal nyílt és még jelenleg is zajló szavazásán, ahol a világ legszebb metrómegállóit gyűjtötték csokorba.

A Média Építészei Díjáért folyó versenyben minden évben Magyarország legérdekesebb építészeti projektjei mérettetnek meg. Noha az új metróvonal díjat ebben az évben nem kapott, az előkelő negyedik helyen végzett (a tervkategóriában 2005-ben a Fővám téri állomás nyerte meg a versenyt). A legek metrójaként induló vonal generáltervezője a FŐMTERV Zrt. – PALATIUM Stúdió Kft. – UVATERV Zrt. Konzorcium volt, építész tervezői pedig többek között Erő Zoltán, Csapó Balázs, Dévényi Tamás DLA, Dajka Péter, Gelesz András, Antal Máté, Brückner Dóra, Kosztolányi Zsolt, Varga Péter István DLA, Dékány Tibor, Finta Sándor, Hatvani Ádám és Vadász Orsolya.

Korábban beszámoltunk róla, hogy a Sporaarchitects által tervezett Fővám tér, illetve Szent Gellért tér állomáspár kategóriájában elnyerte az idei Architizer A+ Awards globális építészeti díjat. Most egy népszerű nemzetközi weboldal, a Bored Panda hirdetett meg néhány hete szavazást, hogy kiderítse, melyik jelenleg a világ legszebb metróállomása. Ebben a versenyben a Szent Gellért tér megálló a kilencedik helyen került be a legjobb tízbe és jelenleg a nyolcadik helyen áll olyan állomások között, mint a moszkvai Kijevszkaja, a stockholmi Solna, vagy a nápolyi Toledo állomás.

BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság

Fotók: Pető Szabolcs, DBR