Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

SZENT GELLÉRT TÉR: A LEGBEFOGADÓBB


2014. augusztus 28.

A nemrég átadott 4-es metró Szent Gellért téri állomása nem kiemelkedő utasforgalmáról, hanem látványvilágáról és nemzetközi építészeti díjáról lett közismert. Az állomás különleges, spirálos mozaikburkolata újszerű élménnyel lepi meg az utazót. Bán Dávid írása.

Miután 1996-ra, a vasúthatósági engedélyezési terv elkészültével a metró vonalvezetése és az állomások pontos elhelyezkedése kikristályosodott, onnantól kezdve minden alapvető paraméter adott, jóformán kőbevésett volt. az építésztervezők ekkor kezdhették kialakítani az állomások képét.

A metró építészetére kiírt pályázat nyertese, az Erő Zoltán vezette Palatium Stúdió ekkor bő tízéves alkotófolyamat-kísérletbe kezdett, amibe nagyvonalúan bevonták a pályázaton résztvevő több másik irodát, kollégát is. A hálózatos tervezési folyamat elején megállapított sarokkövek adták meg a tíz állomás egységét, de a különböző tervezői elképzelések szabadságából születtek meg az egyedi, de az egységbe jól illeszkedő állomások. Ennek a közös alkotófolyamatnak talán a legjobb képviselője a sporaarchitects által tervezett két Duna-parti állomás.

A cikk folytatása az epiteszforum.hu weboldalon:
http://epiteszforum.hu/szent-gellert-ter-a-legbefogadobb1

Fotó: Bujnovszky Tamás