Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2013. Október 11.

MEGKEZDŐDÖTT AZ UTASOK NÉLKÜLI TESZTIDŐSZAK AZ M4-ES METRÓ VONALÁN

Utolsó fázisához érkezett az M4-es metró építése: megkezdődött a teljes vonalon a sötétüzemi próba, azaz az utasok nélküli tesztidőszak. November végéig a biztosítóberendezést gyártó Siemens, majd decembertől a majdani üzemeltető, a BKV végez folyamatos, úgynevezett sötétüzemi teszteket, végül januártól a hatóság előtt is be kell bizonyítania Budapest új metróvonalának azt, hogy a szerelvények és a teljes rendszer minden eleme kifogástalanul működik, a vonal biztonságos és megnyitható az utazóközönség előtt.


2013. Október 10.

MÉRFÖLDKŐHÖZ ÉRKEZTEK AZ M4-ES METRÓ FELSZÍNRENDZÉSI MUNKÁI IS

Az M4-es metró építéséhez kapcsolódóan az állomások környezetében is jelentős felszíni beruházások zajlanak: megújulnak a környező utcák, járdák, közművek, illetve új parkok, pihenőövezetek és közösségi terek jönnek létre jelentős zöldfelületekkel. Mára befejeződött a Bikás park metróberuházáshoz kapcsolódó területének rendezése, megépült a Kanizsai úti játszótér, véget ért a Fővám tér felújítása, a Kiskörút teljes, faltól falig tartó rekonstrukciója a Szabadság hídtól egészen az Astoriáig, új aluljáró épült a Fővám téren, korszerű, mégis a környezetbe illeszkedő arculatot kapott a Kálvin tér, megújult a Rákóczi tér, sőt, a metróállomáshoz kapcsolódva egy mélygarázs is épült a Vásárcsarnokkal közösen. Még tart a Kelenföld vasútállomás megálló őrmezői kijáratának építése, a Móricz Zsigmond körtér rendezése, a Szent Gellért tér megújítása, a II. János Pál pápa tér Népszínház utca felőli részének parkosítása, illetve a Baross tér és környezetének teljes rekonstrukciója, de a 2014. március végére tervezett átadásig ezeknek a munkáknak is be kell fejeződniük.


2013. Szeptember 26.

BEFEJEZŐDÖTT AZ M4-ES METRÓ ELSŐ ÁLLOMÁSÁNAK ÉPÍTÉSE

Véget értek a belső beépítési és a rendszerépítési munkák, illetve lezárultak a rendszerintegrációs tesztek is az M4-es metró Bikás park állomásán - a majdani megállót a DBR Metró Projekt Igazgatósága átadta üzemeltetésre a BKV Zrt. részére. A tervek szerint még szeptemberben megkezdődik az átadás-átvételi eljárás az Újbuda-központ, a Szent Gellért tér, valamint a Rákóczi tér állomásokon is, illetve ezt követően valamennyi helyszínen. A jövő év márciusáig tartó folyamattal párhuzamosan zajlanak a használatbavétel engedélyezésének eljárásai annak érdekében, hogy az utasforgalmi próbaüzem elkezdődhessen a vállalt, 2014 tavaszi időpontban.


2013. Szeptember 16.

AZ UTOLSÓ M4-ES METROPOLIS METRÓSZERELVÉNY IS MEGÉRKEZETT BUDAPESTRE

Megérkezett Katowicéből az ALSTOM által gyártott utolsó Metropolis metrószerelvény is az M4-es metró kelenföldi járműtelepére. Ezzel kezdetét veheti a tizenötödik automata üzemmódra is képes szerelvény tesztelése a teljes – Kelenföld vasútállomás és Keleti pályaudvar közötti – vonalszakaszon annak érdekében, hogy az ősz folyamán valamennyi jármű megkaphassa az üzemeltetési bizonyítványt és tartható legyen a 2014. március végére kitűzött átadási véghatáridő.


2013. Szeptember 10.

AZ UTOLSÓ FÜSTPRÓBA IS KEZDETÉT VESZI KEDDTŐL AZ M4-ES METRÓ KELENFÖLD VASÚTÁLLOMÁS MEGÁLLÓJÁBAN

Az M4-es metró belső beépítési munkáinak előrehaladása a Kelenföld vasútállomás megállóban is lehetővé tette, hogy a vállalkozó 2013. szeptember 10-én, keddtől kezdődően megtartsa a szakhatóság által előírt, utolsó füstpróbát, amely ezúttal is nagy mennyiségű, körülbelül 20 ezer m3 fehér színű, nem mérgező, azaz az egészségre ártalmatlan füst kibocsátásával jár majd a peronszintről indulva, többször elérve a felszínt is.


2013. Augusztus 27.

VÉGLEGESEDTEK AZ M4-ES METRÓ ÁLLOMÁSNEVEI

Véglegesedtek az M4-es metró állomásnevei, melyek helyesen és sorrendben: Kelenföld vasútállomás – Bikás park – Újbuda-központ – Móricz Zsigmond körtér – Szent Gellért tér – Fővám tér – Kálvin tér – Rákóczi tér – II. János Pál pápa tér és Keleti pályaudvar.


2013. Augusztus 27.

METRÓÉPÍTŐS MESEKÖNYV GYEREKEKNEK

Bartoló, a markoló címmel egy különleges mesekönyv jelent meg a 2013-as Ünnepi Könyvhétre a Manó Könyvek Kiadó gondozásában. Bár Igazgatóságunk nem működött közre a könyv megjelenésében, mégis úgy gondoltuk, hogy talán e sajátos és kedves kiadvány érdekelheti az M4-es metró honlapjára látogató szülőket.


2013. Augusztus 2.

FELÚJÍTÁS MIATT KÉT HÉTRE LEZÁRJÁK A PESTI ALSÓ RAKPART DÉLI SZAKASZÁT

Az M4-es metró Fővám téri szerkezetépítése keretében, valamint a közelmúltban levonult árvíz során keletkezett károsodások helyreállítása céljából felújítják a Salkaházi Sára rakpartot, azaz a pesti alsó rakpart Szabadság híd és Közraktár utca közé eső szakaszát. A munkavégzés időtartamára, 2013. augusztus 3-tól, szombattól várhatóan két hétre lezárják a forgalom előtt a Salkaházi Sára rakpartot. A BKK északi irányból a Belgrád rakpart – Fővám tér – Sóház utca útvonalat javasolja a lezárt útszakasz elkerülésére, míg dél felől a budai alsó rakpart igénybevételét ajánlják.


2013. Július 30.

ISMÉT FÜSTPRÓBA KEZDŐDIK KEDDTŐL AZ M4-ES METRÓ II. JÁNOS PÁL PÁPA TÉRI ÁLLOMÁSÁN

Megismételt, úgynevezett csökkentett füstpróbát tart 2013. július 30-án, keddtől kezdődően a vállalkozó az M4-es metró II. János Pál pápa téri állomásán az üzemi terekben található ajtók szigetelését ugyanis a szakhatóság nem tartotta teljesen megfelelőnek a korábbi, június közepén lezajlott próbán.


2013. Július 29.

TARLÓS: JÖVŐ TAVASSZAL INDULHAT AZ UTASFORGALMI TESZTÜZEM AZ M4-ES METRÓN

2014 tavaszán elindulhat az M4-es metrón az utasforgalmi tesztüzem – mondta Tarlós István főpolgármester a Kálvin téri metróállomáson tartott hétfői sajtótájékoztatóján. A főpolgármester a sajtó képviselőivel, valamint a BKK és a BKV vezetőivel közösen utazott végig a metró teljes vonalán a 7,5 kilométer hosszú alagútban Kelenföld vasútállomástól a Keleti pályaudvarig. A hétfői volt a vadonatúj Alstom-vonatok első útja utasokkal az új metróvonal teljes hosszán.