Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2014. Szeptember 4.

FŐVÁM TÉR: A REJTŐZKÖDŐ

A Dunát jó 30 méteres mélységben átszelő 4-es metróvonal pesti hídfője a Fővám téri állomás. A Duna közelsége miatt nagy építési kockázatot rejtő, vitatott pozíciójú állomás építészetileg mindenképpen izgalmas megoldásokat mutat. Bán Dávid következő írása a 4-es metró állomásáról.


2014. Augusztus 28.

SZENT GELLÉRT TÉR: A LEGBEFOGADÓBB

A nemrég átadott 4-es metró Szent Gellért téri állomása nem kiemelkedő utasforgalmáról, hanem látványvilágáról és nemzetközi építészeti díjáról lett közismert. Az állomás különleges, spirálos mozaikburkolata újszerű élménnyel lepi meg az utazót. Bán Dávid írása.


2014. Augusztus 26.

AZ M4-ES METRÓVONAL KAPCSOLÓDÓ FELSZÍNI BERUHÁZÁSAKÉNT MEGKEZDŐDIK A BUDAÖRSI ÚTON TERVEZETT ÚJ KÖZÚTI CSOMÓPONT ÉPÍTÉSE

Mintegy tízéves előkészítési, szakmai egyeztetési, tervezési és telektulajdon-rendezési időszakot követően megkezdődhet a Budaörsi úton megvalósuló új, kétszintes közúti csomópont építése. A munka még az M4-es metróprojekt része, és elősegíti majd a kelenföldi intermodális csomópont, ezáltal az M4-es metróvonal elérését. A fejlesztés hatására a közösségi közlekedés előnyben részesül, és új, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros kapcsolat jön létre Sasad és Őrmező, illetve az Etele tér között. A beruházás 7,2 milliárd forintból valósul meg, három ütemben, a tervek szerint 2015 decemberéig. Noha terelésekre több ütemben kell számítani a kivitelezés teljes idején, a munka nagy volumene ellenére az autós közlekedést folyamatosan biztosítjuk.


2014. Július 29.

MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉR: A LEGSZÍNESEBB

1972 decemberében a 2-es metró elérte Budát, ahol a két legforgalmasabb csomópont egyikének, az akkori Moszkva (ma Széll Kálmán) térnek és régiójának közlekedési helyzete ezzel jelentősen javult. A déli pólus, a Móricz Zsigmond körtér gyorsvasúti hálózatba való bekapcsolására a 4-es metró átadásáig, bő négy évtizedet kellett várni. Bán Dávid írása.


2014. Július 18.

BEFEJEZŐDTEK A SZENT GELLÉRT TÉRI VÍZMEDENCE JAVÍTÁSI MUNKÁI

Befejeződtek az M4-es metró Szent Gellért téri állomásához kapcsolódó felszíni vízmedence garanciális javítási munkái, így az állomás aluljárószintjére vezető lépcsőt ismét teljes szélességében használhatja az utazóközönség.


2014. Július 14.

ÚJBUDA-KÖZPONT: A LEGSZELLŐSEBB

A nemrég átadott 4-es metróvonal egyelőre még csonka. Ahhoz, hogy teljes kapacitáson működhessen, mindkét irányban szükség van a továbbépítésre. Az Újbuda-központ vitatott elhelyezésű állomása is egy esetleges továbbfejlesztést, egy harmadik irányt jelölhet ki. Bán Dávid írása.


2014. Július 3.

BIKÁS PARK: A LEGVILÁGOSABB

A nemrég átadott 4-es metróvonal állomásain a korábbiaknál lényegesen nagyvonalúbban kezelték a teret. Közülük a Bikás park, jellegzetes üvegburájának hála, a felszínről nagy mennyiségű természetes fényt kap, ami a mélyben húzódó állomást meglepően nyitottá teszi. Bán Dávid írása.


2014. Június 25.

M4 KELENFÖLD: A LEGKOMPLEXEBB

Majd negyedszázaddal a 3-as metró utolsó szakaszának átadása után, végre elkészült a 4-es vonal első 7 kilométere és 10 állomása. Az állomások építészeti kialakításukban, formavilágukban lényegesen eltérnek a korábbi budapesti metrómegállóktól. Rövid sorozatunkban végigjárjuk az állomásokat Budáról Pestre. Bán Dávid írása.


2014. Április 8.

RANGOS ÉPÍTÉSZETI DÍJAT NYERT AZ M4-ES METRÓ KÉT ÁLLOMÁSA

Budapest új metróvonalának Szent Gellért téri és Fővám téri állomásai nyerték el az Architizer.com építészeti portál versenyének idei fődíját a busz- és vasútállomás kategóriában.


2014. Április 1.

ÚJDONSÁGOK AZ M4-ES METRÓ VONALÁN

Számos újítást, az eddigiektől eltérő műszaki megoldást alkalmaztak az M4-es metróvonalon, amelyet március 28-án adott át Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Egyebek mellett merőben más a terek belső kialakítása, a biztonsági, a szellőző és az utastájékoztató rendszer, a teljes vonal akadálymentes, valamint automata vonatbefolyásoló rendszer vezérli a szerelvényeket. Az átadást követően, az első hétvégén az utasok ingyen használhatták a vonalat, a szakemberek kiértékelték a nyitó hétvége során szerzett tapasztalatokat.