Hírarchívum
A 4-ES METRÓ ÉPÍTÉSÉNEK ELŐREHALADÁSA :: 2012 OKTÓBER
A projekt rendszeresen frissülő pénzügyi-műszaki státuszjelentése alapján – az átláthatóság jegyében – ismételten rövid szakmai beszámolóban foglaljuk össze honlapunkon a 2012 tavasza óta eltelt időszak legfontosabb eseményeit, a főbb változásokat, illetve grafikonnal is szeretnénk szemléltetni, hogy hol tart most a metró építése.
A 4-ES METRÓ I. SZAKASZÁNAK ÁLLOMÁSAIHOZ KAPCSOLÓDÓ FELSZÍNRENDEZÉSEK HELYZETE
MŰSZAKI BESZÁMOLÓ
2012 JÚNIUS
A nagy lakossági érdeklődésre való tekintettel az alábbiakban összeállítottuk a 4-es metró projekthez kapcsolódó felszínrendezési munkák jelenlegi állását és várható sarokdátumait munkahelyszínenként.
SZAKMAI ÖSSZEFOGLALÓ A PROJEKT ELŐREHALADÁSÁRÓL / 2012. ÁPRILIS
E hónaptól kezdődően a projekt rendszeresen frissülő pénzügyi-műszaki státuszjelentését alapul véve szeretnénk - az átláthatóbb működés jegyében - rendszeresen, egy rövid szakmai beszámoló keretében összefoglalni honlapunkon a projektben történt legfrissebb eseményeket, változásokat az előző hónapból, illetve grafikonokkal, táblázatokkal is szeretnénk folyamatosan szemléltetni az előrehaladást.
M4 ÉVES ÖSSZEFOGLALÓ HÍRLEVÉL
A 4-es metró projekt műszaki készültsége 2011 decemberére elérte a 70%-ot. Miután az alagútépítés tavaly végéhez ért, a kivitelező szétszerelte, majd elszállította a pajzsait és kiszolgáló berendezésit, ez év végére a teljes vonalon befejeződhetett az állomások szerkezetépítése. Ahogy mondani szokás: ezzel valamennyi földalatti betonépítmény elkészült, a most zajló munkák - a vágányépítés, a belső beépítés, valamint rendszerépítés - azok, amelyek ezt a földalatti beton építményrendszert metróvonallá teszik majd. A ma már javában zajló és láthatóan előrehaladott felszínrendezési munkákon túl tehát ezek a munkafázisok vannak hátra a 2014 első felére datálható utasforgalmi próbaüzemig. Noha a leglátványosabb munkák korábban véget értek, a mélyben valamennyi, még hátralévő munkafázis az ütemtervnek megfelelően halad előre. Ezekről szeretnénk év végi összefoglaló hírlevelünkben egy átfogó képet adni, azaz bemutatni, hogy hol tart most a metróépítés.
Rövid időre megváltozik a forgalmi rend a Kálvin téren
A Kálvin téren a 4-es metró állomásépítéséhez kapcsolódó felszíni beruházás keretében megkezdődhetett a tér végleges útpályáinak építése. A tervek szerint a felszínrendező még ebben az évben befejezi az útépítése munkákat és végre megszüntethető lesz a jelenlegi - Astoria irányú - szűk keresztmetszet. A felszínrendezéssel összefüggésben 2011. november 23-án reggel 7 órától a Kálvin téri csomópont közúti jelzőjét a kivitelező kikapcsoltatja, a csomópont forgalmát - az útépítés és a jelzők átprogramozásának idején - rendőrök irányítják majd, várhatóan vasárnap késő estig. A gyalogos területek burkolása szintén elkezdődhetett, de ezek befejezésére csak jövőre kerülhet majd sor. A DBR a felszínrendezés előrehaladásával párhuzamosan folyamatosan próbál majd kedvezőbb gyalogos és autós közlekedési helyzetet teremteni.
Forgalmi rend változás a Rákóczi téren és környékén
2011. szeptember 30-ára befejeződtek a 4-es metró Rákóczi téri állomásának építéséhez kapcsolódó felszíni út- és járdaépítési munkák, ezért október 1-jén a téren új forgalmi rend lép életbe.
Éjszakai forgalomkorlátozások a pesti alsó rakparton
A 4-es metró Fővám téri állomásának szerkezetépítője, a Hídépítő Zrt. 2011. augusztus 22-én, hétfőn kezdi meg a pesti alsó rakpart felett található ideiglenes létesítmény, az ún. „konténerhíd” bontását. Az ehhez szükséges forgalomtechnikai és egyéb hatósági engedélyeket a kivitelező - mai tájékoztatása alapján - beszerezte. A bontáshoz kapcsolódóan augusztus 22-én, 23-án és 24-én éjjel 23 és reggel 6 óra között az alsó rakpart ezen szakaszán részleges forgalomkorlátozásra kell számítani, illetve időnként - a nagytömegű terhek emelésekor - az élet- és vagyonbiztonság érdekében, a kivitelező jelzőőrökkel a forgalmat percekre le is állíttatja majd. A kiadott engedélyeknek megfelelően a Hídépítő Zrt. az alsó rakpartot minden reggel 6 órakor visszaadja majd a zavartalan forgalomnak.
Visszaadták a forgalomnak a Műegyetem rakpartot
Több, mint két év után visszaadták a forgalomnak pénteken a Műegyetem rakpartot, miután a 4-es metró építkezésével kapcsolatos felszíni munkák jelentős részét befejezték. Ezzel párhuzamosan a metró építése a felszín alatt az ütemtervnek megfelelően halad.
TÁVOZIK A DBR PROJEKTIGAZGATÓJA
KLADOS GUSZTÁV 2008. OKTÓBERÉTŐL IRÁNYÍTOTTA A 4-ES METRÓ ÉPÍTÉSÉT
KIÉGETT TÖBB KONTÉNER A SZENT GELLÉRT TÉREN
Eddig ismeretlen okból éjfél előtt néhány perccel kigyulladt, majd teljesen kiégett a 4-es metró Szent Gellért téri állomásépítésén négy alvállalkozói munkakonténer, majd a tűz további nyolc másikra is átterjedt.