Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2013. Január 14.

ELKEZDŐDÖTT AZ ÚJ METRÓSZERELVÉNY TARTAMPRÓBÁJA A 4-ES METRÓ VONALÁN

Elkezdődött a 4-es vonalra gyártott METROPOLIS metrószerelvény prototípusának tartampróbája az új metróvonal Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti, már elkészült és novemberben tesztelt szakaszán. Az elmúlt hetek sikeres tesztjeit követően kezdődhetett el a tényleges tartampróba annak érdekében, hogy az Alstom a jármű végleges típusengedélyét 2013 februárjában - a vállalt határidőre - megszerezhesse és, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásaival összhangban bizonyítást nyerjen: az új jármű megbízhatóan működik majd az új metróvonalon.


2013. Január 11.

BEMUTATTUK A FUTÁR-T ÉS A NÉGYES METRÓT VARSÓ FŐPOLGÁRMESTERÉNEK

Látogatást tettek Tarlós Istvàn meghívására Budapesten a V4-es fővárosok főpolgármesterei, a találkozót követően pedig pénteken a varsói delegáció megtekintett néhány kiemelt jelentőségű közlekedésfejlesztési projektet, köztük a FUTÁR diszpécserközpontját és a 4-es metró beruházást – a Duna alatti alagútszakaszt is megnézték.


2013. Január 2.

A 4-ES METRÓVAL IS FOGLALKOZOTT A KÖZLEKEDÉS XXI.

A Duna Televíziónak készülő Közlekedés XXI. című magazinműsor 2012. december 19-ei adása a 4-es metró beruházással is részletesen foglalkozott, a teljes anyag a honlapunkon is megtekinthető.


2012. December 21.

A 4-ES METRÓ ÁTLÁTHATÓBB FINANSZÍROZÁSÁRÓL ÍRT ALÁ SZERZŐDÉST A FŐVÁROS ÉS AZ NFÜ

Új, egységes szerződést írt alá december 21-én, pénteken Budapest Főváros Önkormányzata és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a 4-es metró projekt finanszírozásáról. Az európai uniós elszámolhatóság maximalizálása érdekében egységes elvek mentén módosult a projekt Támogatási és Finanszírozási Szerződése. Rögzített elvek mentén zajlik majd a pótmunkák, a változtatások elszámolása és a követeléskezelés a jövőben. A Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) elnöke által aláírt új szerződés átláthatóbbá teszi az állami és fővárosi szerepvállalás mértékét, illetve a projekt új összköltségvetése már kalkulál valamennyi még hátralévő munkafázis mellett a jelenleg látható legmagasabb pénzügyi kockázat összegével is. A beruházás összköltsége 452 milliárd forint. A Fővárosi Közgyűlés december 21-i döntése lehetővé tette a metróberuházás mérnökszervezetének cseréjét is, így 2013-tól a Budapesti Közlekedési Központ által felügyelt BKK Közút Zrt. végzi az M4 beruházás lebonyolító mérnöki feladatait.


2012. December 21.

AZ M4-ES METRÓ VONALÁN FOLYTATÓDIK AZ ÚJ METROPOLIS JÁRMŰ TESZTELÉSE

Befejeződött a november végén az M4 vonalára Budapestre érkezett első új, négykocsis prototípus metrószerelvény tesztelése az M2-es vonalon. A hamarosan induló tartampróbára való felkészítés a következő napokban az M4-es vonal Kelenföldi pályaudvar és Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszán folytatódik, az M4 első szerelvénye tehát megkezdi futását leendő saját vonalán.


2012. December 12.

BEFEJEZŐDÖTT A VÁGÁNYÉPÍTÉS A 4-ES METRÓ ALAGÚTJAIBAN

Elkészült a pálya a 4-es metró teljes vonalán, a kivitelező befejezte a vágányépítési munkákat a teljes – Kelenföldi pályaudvar és Keleti pályaudvar közötti – vonalszakaszon. Január végéig a Baross téri kihúzó-fordító műtárgyban dolgozik a vállalkozó, ott is döntően harmadik sínt és kábeltartókat fog már csak szerelni.


2012. December 1.

SIKERES PÁLYATESZT A 4-ES METRÓ BUDAI SZAKASZÁN / Decemberben indulhat a jármű tartampróbája

Az ALSTOM megkezdte a 4-es metró vonalára érkező prototípus szerelvény átszállítását Budapestre, hogy december közepén megkezdődhessen annak tartampróbája. Ehhez előzetesen még szükség volt a tartampróbának helyet adó - Kelenföldi pályaudvar, illetve Móricz Zsigmond körtér közötti - vonalszakasz pályatesztjére, illetve december elején hazai ellenőrző tesztek is zajlanak majd a Franciaországban már tesztelt szerelvényen.


2012. November 27.

FÜSTPRÓBA KEZDŐDIK KEDDTŐL A BOCSKAI ÚTI ÁLLOMÁSON

Füstpróbát tart a belső beépítő 2012. november 27-én, kedden délutántól az M4-es metró Bocskai úti állomásán. A füstpróba nagy mennyiségű, körülbelül 20 ezer m3 fehér színű, nem mérgező, azaz egészségre ártalmatlan füst kibocsátásával jár majd a peronszintről indulva, elérve a felszínt is.


2012. November 27.

RENDHAGYÓ FOTÓKIÁLLÍTÁS NYÍLT A MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉR PALÁNKSORÁN

Sérült és ép zenészek közös színpadi munkájának eredményéből nyílt rendhagyó fotókiállítás szombaton a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri építési palánksorán. A Budapesti Közlekedési Központ, a DBR Metró Projekt Igazgatóság és a Swietelsky Magyarország Kft. örömmel csatlakozott a kezdeményezéshez a palánkfelület biztosításával.


2012. November 26.

MEGKEZDŐDÖTT A BAROSS TÉR FELSZÍNRENDEZÉSE

A Baross tér felszínének rendezése az új városvezetés hivatalba lépésekor, illetve a BKK létrejöttekor még nem volt vállalkozásba adva a kivitelezőnek, tehát a tér gyors átadására tett korábbi ígéretek eleve tarthatatlannak bizonyultak. A Főváros felkérése nyomán 2011-ben a BKK felülvizsgálta a korábbi terveket, mivel azok egyes részletei koncepcionálisan hibásnak bizonyultak (például az eredeti tervben a felszíni tömegközlekedési járművek közötti átszállási gyaloglási távolságok nem hogy csökkentek volna, hanem néhány esetben még nőttek is). A tervek felülvizsgálatát követően a nyertes kivitelező cég megkezdte a munkát. A Baross tér átadása 2014-ben várható.