Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

MÁR A SZENT GELLÉRT TÉR ÁLLOMÁS IS KÉSZ AZ M4-ES METRÓ LEENDŐ UTASAINAK FOGADÁSÁRA


2013. november 22.

Az M4-es metró harmadik állomására, a Szent Gellért tér megállóra is kiadta a Nemzeti Közlekedési Hatóság a használatbavételi engedélyt, tehát az utasforgalmi próbaüzem március végén elindulhat. A használatbavételi engedélyek megszerzése a főpolgármester, a kijelölt kormánybiztos, a hatóság, a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság és az érintett vállalkozók együttműködésének köszönhetően továbbra is zökkenőmentes.

Az M4-es metró Szent Gellért tér állomása a Móricz Zsigmond körtér és a Fővám tér között, a Duna, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, illetve a villamosvonalak határolta terület alatt helyezkedik el. A megálló peronja több mint 32, a vágányok szintje pedig közel 34 méter mélyen található a felszín alatt. A peronszintről összesen négy mozgólépcső és két lift visz majd az aluljárószintre, ahonnan két kijárat vezet a felszínre: a tér közepe lépcsőn, az egyetem épülete pedig két lifttel, illetve szintén lépcsőn közelíthető meg. Ez az állomás is teljesen akadálymentes, azaz a kerekes székkel utazók a járdától egészen a szerelvényig akadály nélkül közlekedhetnek.

A tér közepén lévő, a villamosvonalak megállójához közel eső kijáratot a tér arculatába illeszkedő mészkőből készült medence és vízesés veszi körül. Az állomás területén 40 méter hosszan nagy belső tér található – a mára emblematikussá vált gerendaszerkezettel –, míg szintén 40 méter hosszan az egyetem épülete alá benyúló peronalagutak teszik majd lehetővé a le- és felszállást a szerelvényekre. A belső tér vertikálisan is két részre oszlik: a mozgólépcsős bejáraton keresztül érkezők előbb egy köztes átszállószintre érkeznek, majd egy másik irányú mozgólépcsőre átszállva érik el a peronszintet. A jellegzetes betongerendák motívuma több helyen is megjelenik: egyrészt az átszállószint padlóburkolatában, másrészt az ülőbútorok mintázatában. A megálló arculatát a látszóbeton és a díszrozsda felületek összhangja jellemzi a peronszinten mozaikburkolattal kiegészülve.

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság

Fotók: Váczi Anna