Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

HOLNAPTÓL MÁR TELJES MENETIDŐBEN JÁRMŰFELÜGYELŐK NÉLKÜL KÖZLEKEDNEK AZ M4 SZERELVÉNYEI


2015. szeptember 25.

Végéhez közeledik az M4-es metró utasforgalmi próbaüzeme: a tesztidőszak utolsó fázisaként 2015. szeptember 26-ától, szombattól már a teljes vonalon és a teljes üzemidőben járműfelügyelő nélkül, azaz a végleges üzem szerint közlekednek a szerelvények - a tervek szerint egészen a végleges használatbavételi engedély kiadásáig, amit várhatóan ez év végén ad majd ki a hatóság.

Budapest új metróvonalán a megnyitás, azaz 2014 márciusa óta zajlik az utasforgalmi próbaüzem, melynek keretében folyamatosak a tesztek annak érdekében, hogy a vonal a végleges használatbavételi engedélyt az év végéig megszerezze. A szerelvények eddig is teljesen automata üzemmódban közlekedtek, de mostanáig voltak járműfelügyelők a vonatokon annak érdekében, hogy probléma esetén beavatkozzanak.

Az elkövetkezendő időszakban is - hasonlóan a szeptember 20-ai alkalomhoz - lesznek még olyan tesztek, melyeket utasforgalom nélkül kell elvégezniük a szakembereknek, így szeptember 27-én, október 4-én és október 11-én, azaz három egymást követő hétvégén üzemkezdettől délelőtt 10 óráig a forgalmat pótlóbuszok biztosítják majd.

Tekintettel azonban arra, hogy nem történt az utasforgalmi próbaüzem során biztonságkritikus hiba és a rendelkezésre állás is folyamatosan eléri február óta a hatóság által előírt, rendkívül szigorú szintet, a járműfelügyelők mostantól az állomások forgalmi ügyeletén teljesítenek majd szolgálatot és onnan avatkoznak be, ha arra esetleg szükség van. Ebben a fázisban fejeződik be a forgalmi személyzet felkészítése a végleges üzemre, valamint az üzemeltetői tapasztalatok összegyűjtése, kiértékelése, illetve benyújtása a hatóság felé.


BKV Zrt.