Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

FOLYNAK A TESZTEK AZ M4-ES METRÓ VONALÁN, A CÉL A HIBÁK FELDERÍTÉSE ÉS KIJAVÍTÁSA


2013. november 21.

Az M4-es metró biztonságos üzembe helyezése előtt az úgynevezett sötétüzemi, azaz utasok nélküli tesztek elvégzése elengedhetetlen. Ezek célja az, hogy az esetlegesen felmerülő problémák még időben, a forgalom megindulása előtt kiderüljenek és szakembereink elvégezhessék a szükséges javításokat, finomhangolásokat.

A vállalkozói – úgynevezett – sötétüzemi tesztek keretében ma éjszaka a Kelenföld vasútállomáshoz kapcsolódó egyik kihúzó alagútban az egyik szerelvény nem tudott az elvárt módon megállni a baknál. Az eset során a vonatvezető – az előírásoknak megfelelően – vészfékezett, ezt követően a vonat kis sebességgel a baknak ütközött, az eset miatt semmilyen kár nem keletkezett.

A rendszerintegráció, a most zajló utasok nélküli tesztek, beszabályozások lényege éppen az, hogy az ilyen és ehhez hasonló anomáliákat még időben kiszűrjék a szakemberek. A probléma pontos okát még vizsgálják, feltételezhetően a vezérlőszoftver egyik módosítása eredményezte a rendellenes működést.

A rendszerépítő és a jelenlegi rendszerintegrációt végző Siemens szakemberei dolgoznak a hiba mielőbbi kijavításán, ami egyelőre nem jelent veszélyt a tervezett átadás véghatáridejét tekintve.

Budapest, 2013. november 21.

BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság