Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

AZ M4-ES METRÓVONAL KAPCSOLÓDÓ FELSZÍNI BERUHÁZÁSAKÉNT MEGKEZDŐDIK A BUDAÖRSI ÚTON TERVEZETT ÚJ KÖZÚTI CSOMÓPONT ÉPÍTÉSE


2014. augusztus 26.

Mintegy tízéves előkészítési, szakmai egyeztetési, tervezési és telektulajdon-rendezési időszakot követően megkezdődhet a Budaörsi úton megvalósuló új, kétszintes közúti csomópont építése. A munka még az M4-es metróprojekt része, és elősegíti majd a kelenföldi intermodális csomópont, ezáltal az M4-es metróvonal elérését. A fejlesztés hatására a közösségi közlekedés előnyben részesül, és új, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros kapcsolat jön létre Sasad és Őrmező, illetve az Etele tér között. A beruházás 7,2 milliárd forintból valósul meg, három ütemben, a tervek szerint 2015 decemberéig. Noha terelésekre több ütemben kell számítani a kivitelezés teljes idején, a munka nagy volumene ellenére az autós közlekedést folyamatosan biztosítjuk.

Az M4-es metróprojekt Támogatási Szerződésében rögzített, kötelező érvényű és kulcsfontosságú projektelem a Budaörsi úton (a Balatoni úti aluljáró és Pannonhalmi út közötti útszakaszon) létesülő új, kétszintes közúti csomópont. E projektelem megvalósítása szükséges az M4-es metró végállomásához kapcsolódó, a kelenföldi térségben (részben az Etele téri, részben az őrmezői oldalon) létrejövő intermodális – azaz több közlekedési ágazat csatlakozására épülő – csomópont és a megfelelő közúti kapcsolatrendszer létrejöttéhez.

A Budaörsi úton épülő közúti csomópont kivitelezési munkáinak elvégzésére nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatósága. A pályázatot a legolcsóbb ajánlattal a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte. Az eredményhirdetés és a szerződéskötés július végén, a munkaterület átadása 2014. augusztus 26-án, kedden történt. A kivitelezési munkákat három fő ütemben, a tervek szerint jövő év decemberéig végzi el a nyertes vállalkozó. A kivitelező cég feladata a víz-, a csatorna-, a gáz-, a távhő- és az elektromos vezetékek kiváltása, a közvilágítás kiépítése, az ideiglenes utak kialakítása, a forgalomtechnika meghatározása. Ezeken kívül a végleges állapot szerinti kétszintű csomópont megépítése a kapcsolódó közúti jelzőlámpás csomópontokkal, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros-aluljáróval, valamint a nélkülözhetetlen kertészeti munkákkal. A fejlesztésben a fő útpályák között az érintett útszakaszon zajvédő fal is épül.

A Budaörsi úti új közúti csomópont kialakításával

• megszűnnek a 7-es út becsatlakozásánál, illetve a Balatoni úti aluljáróban kényszerűen kialakított ellenirányú autóbuszsávok,
• javul a Sasad és Őrmező közötti átjárhatóság, ennek részeként akadálymentes gyalogos- és kerékpáros kapcsolat létesül,
• zajvédő fal épül a Budaörsi út érintett szakaszán,
• a főpályákon a maihoz hasonlóan megmarad a BAH-csomópont–városhatár közötti átjárható kapcsolat,
• új, külön szintű alcsomópontok segítségével érhető el az intermodális csomópont (autóbusz-végállomás és P+R parkolók),
• autóbuszsávok segítik a közösségi közlekedés járműveinek haladását a csomópontban, ezért javul az M4-es metró végállomásának elérhetősége.

Tekintettel az augusztusi jelentős turisztikai forgalomra, illetve a szeptemberi iskolakezdésre, a szakasz főpályáin forgalomkorlátozások várhatóan csak október közepétől lesznek. Addig a kivitelező az átépítéshez szükséges előkészítő munkálatokat elvégzi, ideiglenes közműépítés zajlik majd döntően ebben az időszakban, hiszen a térség közműellátását a munkák idején is folyamatosan biztosítani kell. Forgalmi változásokra egyelőre – várhatóan szeptember elejétől – csak az alárendelt, becsatlakozó utcákban kell számítani.

Az új csomópont létrehozásával minden térségi felszíni közlekedési eszközzel ésszerűbben, gyorsabban lehet eljutni úti célunkhoz, és javítja majd a térség közösségi és autós forgalmát, biztosítja a kelenföldi intermodális csomópont megközelíthetőségét, illetve kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedését is.

Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság