Keresés    IN ENGLISH  MAGYARUL        Vakok, gyengénlátók számára
News

back

Share this:
Iwiw Facebook Delicious Digg Google Stumble upon Propeller

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Kiksz
1012 Budapest, Vérmező út 4.
ügyfélszolgálat: 06 /40/ 638-638
www.kiksz.eu

A TALAJVÍZSZIVÁRGÁS TERMÉSZETES KÍSÉRŐJELENSÉG


2 march 2009

A néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.

Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében törhet be a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.

A felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz „elzárása” - azaz a további hatások csökkentése - érdekében a DBR még tavaly októberben utasította a mérnökön keresztül a Szent Gellért téri állomást kivitelező BAMCO Kkt.-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére még a pajzsok áthúzása előtt. Itt tehát még zajlik a három rétegű falazat utolsó, belső héjának az építése - a felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott, konszolidálódott.

A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig fog tartani.

Főoldal A 4-es metró nyomvonala Hírek Milyen lesz a 4-es metró? Hogyan épül? Hogyan működik? DBR Metró Projektigazgatóság Akadálymentes metró A budapesti metrók A világ metrói Home Route of Metro4 News What will Metro4 be like? How is it constructed? How does it work? DBR Metro Project Directorate Accessible metro Metros in Budapest Metros around the world Fotógaléria Hírlevél Hírarchívum Fókuszban Photo Gallery Newsletter Archives In focus Archívum 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003